søndag 25. desember 2011

Brownies med oreo...

Denne er en favoritt hos oss og blir som oftest spist opp fort....en vanedannende brownies :o)


Ingredienser

200 g mørk sjokolade
50 g lys sjokolade
150 g smør
1,5 dl sukker
1 tsk vaniljesukker
1,5 dl mel
3 egg
1 pakke oreo cookies

liten langpanne med bakepapir

Slik gjør du :

Forvarm ovnen til 170 grader

Smelt smør i en kasserolle og tilsett hakket sjokolade.
Bland til en jevn røre på svak varme, dra kasserollen fra platen.
Tilsett sukker og rør til alt er godt blandet.
Bland inn mel og vaniljesukker, rør til alt er godt blandet.
Rør inn eggene og bland til det er tykt og glatt.
Del hver oreo cookie i 4 biter og bland det inn i deigen med en tresleiv.
Ha blandingen over i langpannen og stek i ca 30 minutter.
Ikke stek for lenge, kjernen skal fortsatt være myk og klissete.
Mektig og god, smaker enda bedre dagen etter...

5 kommentarer:

  1. Oo this brownie looks deadly delicious, I will dare to try it but know it won't be as good as yours =O Thank you for sharing Solskinn, keep up the beautiful art of baking <3

    SvarSlett
  2. Thank you and good luck...I know you can bake it ;)

    SvarSlett
  3. Jeg har aldri vært så fan av brownies, men så ble det visst min favoritt framfor både kaker og cookies etter at jeg fikk smakt på dine lagde brownies Solskinn. Tusen takk! De var virkelig unike..nå får jeg lyst på mer,mer og bare mer. Så masse kalorier skal da kanskje egentlig gi litt dårlig samvittighet? men nei, det får jeg absolutt ikke. Jeg nøt og elsket hvert eneste bit. Tusen hjertlig takk:-) anbefales bestilling til alle lesere på det sterkeste!:) Håper jeg vil klare å lage det sånn slik som dine en gang snart. Lykke til videre.:D
    mvh, Mina

    SvarSlett
  4. Hei!
    Meget god brownies. Men jeg lurer på en ting: I fremgangsmåten står det kakao (bland inn mel, kakao og vaniljesukker...), men det står ingenting om kakao i ingrediensene....skal det være kakao eller ikke? Evt hvor mye? (Jeg gamblet og tok litt, men lurer på om det egentlig var nødvendig...)

    Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingrid
      Beklager, det er en feil. Det er så mye sjokolade i denne at det ikke er behov for kakao. Takk for rettelsen og håper det smakte :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...